بازگشت قیمت جهانی نفت به فرایند صعودی نفت

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر آماری که نشان داد احیای مالی چین شتاب گرفته و دورنمای تقاضا برای انرژی را روشن تر کرد، افزایش یافت.

بازگشت قیمت جهانی نفت به فرایند صعودی نفت

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه با 47 سنت معادل 0.7 درصد افزایش، به 69 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل با 49 سنت معادل 0.8 درصد افزایش، به 66 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید.

آمار جدید نشان داد رشد فراوری صنعتی چین در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفته و فراتر از انتظارات بوده است و هم زمان آمار فراوری روزانه پالایشگاهی 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان داد.

سِنگ ییک تی، تحلیلگر شرکت مشاوره SIA انرژی دراین باره اظهار کرد: صنعت سنگین چین رشد قوی نشان داده و فراوری سیمان، فولاد، زغال سنگ و آلومینیوم رشد دورقمی در مقایسه با سطح پیش از شیوع کرونا در سال 2019 داشته است. فراوری و انتقال همه این مواد احتیاجمند انرژی است.

عامل دیگری که از قیمت ها پشتیبانی کرد اقدام عربستان سعودی در کاهش عرضه به مشتریان آسیایی بود. منابع پالایشگاهی به رویترز گفتند عربستان سعودی فروش نفت برای بارگیری در آوریل را برای دستکم چهار پالایشگر شمال آسیا به میزان حداکثر 15 درصد کاهش داده است اما احتیاج ماهانه پالایشگاه های هندی را به طور کامل تأمین می نماید.

اوپک و متحدانش در نشستی که اوایل ماه جاری داشتند تصمیم گرفتند محدودیت عرضه خود را در آوریل تغییر نداده و در همین سطح فعلی حفظ نمایند. قیمت ها با صعود بیشتر به این تصمیم واکنش نشان دادند.

شرکت تحقیقاتی IIR Energy هم روز آدینه اعلام نموده بود ظرفیت هفتگی پالایشگاه های نفت آمریکا 1.6 میلیون بشکه در روز رشد نموده است. پس از اختلالی که ماه گذشته تحت تأثیر طوفان زمستانی در تگزاس پیش آمد، پالایشگاه های بیشتری فعالیتشان را ازسرمی گیرند.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز آدینه اظهار داشت شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکل های حفاری نفت و گاز را یک حلقه کاهش دادند که نخستین کاهش هفتگی از نوامبر بود.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137484

به "بازگشت قیمت جهانی نفت به فرایند صعودی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت قیمت جهانی نفت به فرایند صعودی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید