خبرنگاران تقدیر وزیر فرهنگ از برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از معاون امور فرهنگی و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تقدیر کرد.

خبرنگاران تقدیر وزیر فرهنگ از برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی روز سه شنبه در مراسمی از محسن جوادی معاون امور فرهنگی و ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به دلیل برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تقدیر کرد.

اول تا دهم بهمن امسال، به دنبال برپا نشدن سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پی شیوع ویروس کرونا نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار و با استقبال خوب مخاطبان نیز روبرو شد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک میلیون و 254هزار و 599 نسخه کتاب به ارزش 640 میلیارد و 258میلیون و 77هزار و 568 ریال به فروش رسید.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در یک نگاه

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی در ایران به شکل مجازی برگزار شود.

ایوب دهقان کار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از یک هزار ناشر حضور داشتند و بیش از 100 هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین 180 ناشر خارجی با 20 هزار عنوان کتاب و 142 نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت سنتر نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هزینه ارسال کتاب ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده بود.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران با وجود اتفاقات نه چندان خوشایند در آغاز کار خود، پایانی درخشان را رقم زد. پایانی که پس از 10 روز برگزاری نمایشگاه که 8 روز فروش آنلاین داشت، بیش از 62 میلیارد تومان درآمد برای ناشران سراسر کشور داشته و توانسته بخشی از مسائل آنها را تا حدودی برطرف کند تا آنچه ایوب دهقانکار مدیر عامل خانه کتاب تسهیلات اعطایی به ناشران خوانده است، در قالب بن های خرید کتاب، تحقق یابد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با دو بار تمدید از یکم تا دهم بهمن برگزار شد.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135902

به "خبرنگاران تقدیر وزیر فرهنگ از برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقدیر وزیر فرهنگ از برگزاری پیروز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید