سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: حضور در لیگ دسته یک اتفاق خوبی برای ملی پوشان است

به گزارش مجله سرگرمی، حمید خلیلی با اشاره به روند خوب تشکیل تیم ملی نوجوانان ایران گفت: حضور این تیم در رقابت های لیگ دسته یک باعث پیشرفت ملی پوشان خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: حضور در لیگ دسته یک اتفاق خوبی برای ملی پوشان است

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان در گفت و گو با خبرنگاران، درباره شرایط آماده سازی این تیم اظهار کرد: ترکیب تیم بسکتبال 2020 ایران طی یک فرآیند و برنامه ریزی چند ساله ایجاد شده و با برنامه ریزی های منسجمی که داشته کارش ادامه پیدا نموده است. طبق هماهنگی های آقای سلیمانی در باشگاه کاله با فدراسیون، این تیم به طور کامل زیر نظر باشگاه کارش را آغاز کرد و اکنون بازیکنانش در قالب دو تیم قرار است در لیگ دسته یک کشور نیز شرکت نمایند.

خلیلی در پاسخ به این سوال که روند شناسایی بازیکنان این تیم چطور پیش رفت؟ گفت: تمام این بازیکنان از مینی بسکتبال شناسایی شدند. ما در تمام استان های کشور استعدادیابی کردیم و بهترین های ایران را در قالب دو گروه شمال و جنوب در آوردیم. بعد از سه سال گزینش کردیم و بازیکنانی که از نظر فنی و فیزیکی شرایط خوبی داشتند را حفظ کردیم. با اینکه کار زیر نظر باشگاه کاله بود با هماهنگی های صورت گرفته نام ملی بر این تیم گذاشته شد و تیم 2020 شکل گرفت تا شخصیت خوبی نیز برای بازیکنان ایجاد گردد.

سرمربی تیم ملی 2020 ایران ادامه داد: حالا بازیکنان این تیم در قالب دو تیم کاله مازندران و شمس تهران قرار گرفته اند و در لیگ دسته یک شرکت می نمایند. هدف ما این است که بازیکنان بتوانند در مسابقه قرار بگیرند و با رقابت های متعدد در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. فارغ از هر نتیجه ای که کسب نمایند حضور در لیگ می تواند تاثیر بسیار خوبی روی این بازیکنان بگذارد و باعث پیشرفتشان گردد.

خلیلی با اشاره به روند کاری این تیم توضیح داد: همه این بازیکنان از مینی بسکتبال با هم بودند و در کنار هم بازی نموده اند. اکنون نیز کنار هم در لیگ شرکت می نمایند. از همان ابتدا که کار شناسایی این بازیکنان آغاز شد همه آنها تحت آموزش های کامل قرار گرفتند تا با بهترین فضا رشد نمایند. این بازیکنان حتی معلم زبان داشتند و اکنون از نظر زبان انگلیسی هم مسئله ای ندارند. با حضور در لیگ نیز قطعا پیشرفت خوبی بدست می آورند تا ان شاءالله برای رقابت های غرب آسیای سال آینده آماده شوند.

او در پاسخ به این سوال که این بازیکنان از نظر سایز بدنی در چه شرایطی قرار دارند؟ اعلام کرد: از همان ابتدا روی این مساله توجه ویژه داشتیم و می توانم بگویم که یکی از قدبلندترین تیم های ملی ساخته شده است. اکنون فورواردهای ما بالای دو متر قد دارند و از نظر فیزیکی هم خوب هستند. ما حتی از ابتدا یک پزشک در کنار بازیکنان داشتیم که ساختار بدنی بازیکنان را زیر نظر داشت. با توجه به برنامه ریزی چند ساله ای که این تیم داشته باید بگویم که یکی از نسل های خوب در بسکتبال در حال ایجاد است و قطعا با حمایت های بیشتر فدراسیون می توان شاهد آینده ای درخشان برای آنها بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال 2020 اضافه نمود: با اضافه شدن استرالیا و نیوزلند رقابت های آسیایی سطح بالایی بدست آورده است. استرالیا که در رقابت های زیر 18 سال قهرمان شد نزدیک به 50 دیدار تدارکاتی بین المللی داشت. تیمی که از قهرمانی اش اطمینان دارد این تدارکات را داشته که قطعا نشان از برنامه ریزی آنها دارد. ما نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم و به نظرم حضور این بازیکنان در لیگ دسته یک می تواند باعث رشد آنها گردد. حتی می توان به حضور این تیم در فصل آینده لیگ برتر هم فکر کرد.

سرمربی تیم بسکتبال شمس تهران که بازیکنان تیم ملی نوجوانان را تحت پوشش واقع شده است ادامه داد: به نظر من حضور این بازیکنان در لیگ اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد زد. همان سالی که تیم ملی در تهران قهرمان آسیا شد نیز تیم جوانان در دسته یک شرکت کرد. با اینکه آقای نوری بازیکنانش را به طور کامل در اختیار نداشت اما بازهم نتیجه گرفت. حالا نیز باشگاه کاله با این برنامه ریزی تیم 2020 را تحت پوشش قرار داده و قطعا شاهد پیشرفت چشمگیر این بازیکنان خواهیم بود. شرایط مسابقه خیلی به پیشرفت ملی پوشان یاری خواهد نمود.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5386

به "سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: حضور در لیگ دسته یک اتفاق خوبی برای ملی پوشان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان: حضور در لیگ دسته یک اتفاق خوبی برای ملی پوشان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید