وقتی وزارت ورزش تقصیر ها را نمی پذیرد و همه را گردن تحریم ها می اندازد، فوتبال در چاه بی تدبیری خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، اظهارات وزیر ورزش پیرامون از دست رفتن میزبانی تیم ملی فوتبال و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و ربط دادن آن به تحریم ها، فرار به جلو و بهترین فرصت برای لاپوشانی این شکست و افتضاح است.

وقتی وزارت ورزش تقصیر ها را نمی پذیرد و همه را گردن تحریم ها می اندازد، فوتبال در چاه بی تدبیری خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بدون شک یکی از بدترین اتفاقات برای فوتبال کشور طی سال های اخیر از دست دادن میزبانی برای کنندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم ملی در راه مقدماتی جام جهانی است؛ اتفاقی که فوتبال ایران را به شوک برد و حالا کنندگان کشورمان در لیگ قهرمانان در جنگی نابرابر باید در عربستان، هند و... به میدان بروند. از طرفی تیم ملی که در 3 بازی از 4 مسابقه پیش رو می توانست میزبان رقبای خود باشد، حالا باید در منامه به مصاف حریفانش در گروه C برود.

این اتفاق در روزهای اخیر بازتاب فراوانی در مجامع بین المللی و البته داخل کشور داشت و اظهارات مختلفی صورت گرفت. عده ای از کارشناسان معتقدند ضعف دیپلماسی، عدم استفاده مناسب از کرسی های بین المللی، نداشتن زیرساخت های لازم، سوء مدیریت و... باعث چنین اتفاقی شده و عده ای هم در این بین سعی می کنند مسائل مختلف را به از دست رفتن میزبانی در رویدادهای مختلف فوتبالی ربط بدهند.

در این بین خیلی از کارشناسان معتقدند عدم نظارت مناسب و ورود بموقع وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش در اینگونه موارد حساس باعث از دست رفتن فرصتی به این مهمی شده تا جایی که صعود تیم ملی به جام جهانی آینده به خطر افتاده است؛ اتفاقی که خیلی از بازیکنان و حتی سرمربی تیم ملی هم نگرانی خود را نسبت به آن ابراز کردند اما مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش سعی دارد این گاف بزرگ بین المللی را به مسائل دیگر ربط دهد. سلطانی فر یکشنبه در بخشی از صحبت های خود با اشاره به تصمیم AFC گفت: مجموعه مدیریت ورزش کشور شامل وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بر این باور هستیم که میزبانی حق مسلم ما است و پیگیری های لازم را در این باره انجام خواهیم داد. ایران از همه لحاظ امن است و هیچ مسئله ای برای میزبانی با رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم. تحریم ها نیز بخشی از پازل فشاری است که کنفدراسیون آسیا روی آن دست گذاشته و تصمیم ناعادلانه خود را توجیه می کند.

این اظهارات نشان می دهد مسؤول اول ورزش کشور به جای بررسی موضوع به این مهمی، به دنبال بهانه ای برای مسائل پی در پی مدیریتی در زیرمجموعه خود می شود و توپ عدم توانایی در چنین رویدادهایی را به زمین تحریم ها انداخته است. ناتوانی در پیگیری مسائل مهم بین المللی، جلسات بدون فایده و فاقد خروجی، وعده های بزرگ و شعارگونه و ...، همه و همه فوتبال کشور را به روزی انداخته که حالا صعود به جام جهانی برای هر ایرانی تبدیل به آرزو شده و باشگاه ها نیز به جای یک میزبانی ساده از رقبای خود در لیگ قهرمانان، باید سفرهای چند روزه و هزینه های سنگین را متحمل شوند. متاسفانه فوتبال و ورزش کشور در حالی به اسارت ناکاربلدها درآمده که می شد با تصمیمات مناسب، شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

مجموعه ای که تا به امروز چندین عضوش در استان های مختلف بازداشت شده اند، چگونه می تواند در مسائل مهم بین المللی که نیاز به رایزنی و جلسات متعدد دارد پیروز شود؟ رایزنی های بین المللی و استفاده از کرسی ها در نهادهای مهمی چون AFC تنها با دریافت عکس و ژست های مختلف یا سفر برون مرزی برای تماشای مسابقات در جایگاه ویژه محقق نمی شود. اینگونه اقدامات در 6-5 سال اخیر نه تنها ثمره ای برای فوتبال ایران نداشته، بلکه فوتبال کشورمان را در سراشیبی سقوط قرار داده است. مسعود سلطانی فر که در راهبری ورزش کشور ناتوان بوده و این حوزه را به ورطه سقوط رسانده، اکنون در فوتبال که باید با تدبیر و درایت، مانع وقوع چنین فاجعه ای می شد، کار را به جایی رسانده که باید متحمل چنین خسارت بزرگی شویم. اگر وی در اداره ورزش توانمندی و تمرکز لازم را داشت، در 6 ماه اخیر با همکاری مدیران فدراسیون مانع وقوع چنین آسیب و خسارتی می شد اما این افراد ناتوان و ناکاربلد، به جای قبول تقصیر و سپردن امور به اهلش، توجیهات واهی را مطرح می کنند که خود دلالت بر عمق فاجعه در مدیریت این حوزه ها دارد.

وطن امروز

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136708

به "وقتی وزارت ورزش تقصیر ها را نمی پذیرد و همه را گردن تحریم ها می اندازد، فوتبال در چاه بی تدبیری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی وزارت ورزش تقصیر ها را نمی پذیرد و همه را گردن تحریم ها می اندازد، فوتبال در چاه بی تدبیری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید